Sterilisatie 1e bezoek, Single visit

Wilt u dat de sterilisatie wordt uitgevoerd tijdens het 1e bezoek? Dat kan onder bepaalde voorwaarden. Voordat de uroloog de ingreep uitvoert bespreekt hij eerst gedetailleerd de ingreep en mogelijke complicaties met u.

Drs. Nader Naderi Uroloog Andros Clinics

De ingreep is alleen mogelijk als u 100% zeker bent omdat een sterilisatie definitief is en een hersteloperatie moeizaam.

Drs. Nader Naderi Uroloog Andros Clinics
Drs. Nader Naderi Andros Clinics

Voorwaarden voor een sterilisatie tijdens 1e bezoek

• U bent 30 jaar of ouder.
  • U heeft geen kinderwens (meer).
  • U heeft geen hartkwaal.
  • U gebruikt geen bloedverdunnende middelen.
  • U heeft in het verleden geen operatie in de balzak (bijvoorbeeld, waterbreuk, spataderoperatie balzak, zaadbal teruggeplaatst, eerdere hersteloperatie) of een gecompliceerd verlopen liesbreukoperatie ondergaan.
  • U beseft dat de ingreep definitief is en een hersteloperatie moeizaam.
  • U realiseert zich dat de ingreep onder plaatselijke verdoving wordt uitgevoerd.
  • U realiseert zich dat de ingreep van € 400,-waarschijnlijk voor eigen rekening is omdat ziektekostenverzekeraars meestal niet vergoeden.
  • U leest de vooraf aan u verstrekte informatie ‘Sterilisatie van de man’ voor de ingreep goed door.
  • U regelt vervoer, zodat iemand u na de ingreep naar huis kan brengen.

Lees meer over de voorbereiding, nazorg en mogelijk complicaties van een sterilisatie

Lees verder over:

logo zkn Keurmerk

Het ZKN-keurmerk garandeert kwaliteit, professionaliteit, veiligheid en hygiëne met onafhankelijke toetsingen.

Artsenblog